Teknoloji

Tesla’nın binlerce menzil şikayetini örtbas etmek için gizli bir ekip kurduğu iddia ediliyor

geçen martta Alexandre Ponsin yeni satın aldığı ikinci el 2021 Model 3 Tesla ile Colorado’dan California yolculuğuna başladı. Kısa süre sonra, özellikle soğuk havalarda bazen beklenen ve reklamı yapılan aralığın yarısından daha azına ulaştığını fark etti ve arabanın ciddi bir kusuru olduğunu düşündü.

Ponsin, Tesla ile temasa geçti ve Kaliforniya’da bir servis randevusu ayarladı. Sonra ona” uzaktan tanılama pilinin iyi durumda olduğunu gösterir”ve daha sonra ” ziyaretinizi iptal etmek istiyoruz‘ diye iki kısa ifade aldı. Ponsin’in bilmediği şey, Tesla çalışanlarına düşük menzilden şikayet eden müşterilerin araçlarını servise getirmelerini engelleme talimatı verildiğiydi.

Reuters’in bildirdiğine göre, geçen yaz şirket, menzille ilgili mümkün olduğunca çok sayıda randevuyu iptal etmek için Las Vegas’ta sessizce bir araya geldi. Austin, Teksas merkezli elektrikli otomobil üreticisi, ekibi görevlendirdi çünkü servis merkezleri, şirketin reklamı yapılan tahminlerine ve arabaların kilometre sayacı tarafından gösterilen tahminlerine dayanarak daha iyi performans bekleyen araç sahiplerinden gelen randevularla doluydu.

Daha önce bilinmeyen bu birimin, Tesla’nın araçlarının söyledikleri kadar uzağa gidemediğinden şikayet eden sinirli sürücülerden gelen randevularla dolup taşmasından sonra kurulduğu bildirildi. Ekipteki çalışan, günlük olarak kaç etkinliği iptal ettiğini bildiriyordu ve kapatılan her etkinliğin şirkete yaklaşık 1.000 dolar kazandırdığını söyledi. Hatta bazı ekip üyelerinin iptal edilen başarılı randevuları telefonlarını sessize alarak kutladıkları iddia ediliyor. Reuters’in haberine göre Tesla’nın ofislerinde bir alkış tufanı koptu.

Tesla’nın artık aktif olmadığı bildirilen Yönlendirme Ekibinin haftada yaklaşık 750’si iptal edilen 2.000’e kadar etkinlik alması bekleniyordu. Ekip üyelerine şikayette bulunan müşterileri aramaları ve vakaları mümkün olan en kısa sürede kapatmaları talimatı verildi. Kızgın bir müşteri Tesla’nın davetine hemen yanıt vermezse grup cevap vermiyor‘.

Ekibin operasyonlarına aşina bir kişi Reuters’e şunları söyledi: ” Binlerce müşteriye araçlarında bir sorun olmadığı söylendi” söz konusu.

Tesla’nın yüksek menzil iddialarıyla ilgili şikayetler yeni değil. Edmunds’tan bir 2021 raporu, test ettiği her modelin EPA aralığı tahminlerinin altında kaldığını ortaya çıkardı. ve 2020 Model X Uzun menzilinin genellikle 30 milden fazla eksik olduğunu belirledi. Tesla bu bulgulara itiraz etti, ancak Edmunds aylar sonra bunları tekrarladı. Daha yakın bir zamanda Tesla, araçlarının ortalama olarak soğuk havalarda reklamı yapılan menzilin yaklaşık yarısında kaldığını söyleyen Güney Koreli düzenleyiciler tarafından 2,2 milyon dolar para cezasına çarptırıldı.

sabanozu-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu